September 3, 2008

Sinun vikasi

Luonnos negatiiviseksi nauruksi - osa 1.
*
On sinun vikasi, että vihaan sinua.

On sinun vikasi, että minulla menee huonosti (vaikkei menekään). On sinun vikasi, että matossani on reikä. On sinun vikasi, että televisiosta tulee niin huonoa ohjelmaa. On sinun vikasi, että polveni reistaavat, jos kävelen liian nopeasti. Ja vielä enemmän olet syypää siihen, että venäläinen naapurini polttaa pahanhajuista mahorkkaa parvekkeellaan. On sinun vikasi, että tietokonetuolini alkaa hajota, koska olen istunut siinä skypettämässä kanssasi kymmeniä tunteja. On sinun vikasi, että säät ovat niin kehnot ja syksy tulee. On sinun vikasi, että minua vituttaa. On sinun vikasi, ettei minua kiinnosta pätkääkään äänestää kunnallisvaaleissa. Etkä ole syytön siihenkään, että nukun joka toinen yö niin huonosti. Sitäpaitsi olet varmasti syypää kohtuuttomaan puhelinlaskuuni. On sinun vikasi, että synnyin maailmaan. On sinun vikasi, että kuolen. On sinun vikasi, että ylipäätään olen olemassa. Eikä tässä maailmassa ole mitään muutakaan sellaista asiaa, joka ei olisi sinun vikasi!

On sinun vikasi, että rakastan sinua.

3 comments:

Homo Garrulus said...

Niin ON. Vihdoin tuli selväksi.
:) Hyvää yötä, ei se elämä siihen lopu.

Homo Garrulus said...

Opitko sinä sen minkä minäkin; miten vihollisen vihollisesta tehdään ystävä (sinun ja iineksen triangelidraama + kompostin ilmestyminen ensin iineksen "viholliseksi" ja sitten minun "ystäväksi" (voi vittu (anteksi) miten kökkö tapa kaiken lisäksi eikö vaan?) ja nyt sitten pian voitte yhdistyä rauhassa Iines ja sinä. Jos
siis se on rakkautenne. Jos ei, niin
sitten tämä oli ainakin minua opettava keikka; näinhän The Lucifer Effect toimii.

Joten lusiferit hiiteen, rakkaus takaisin. Viha ja rakkaus ovat osaksi sama asia: kyse on tensioista ja niiden oikeasta suuntaamisesta (ja siitä minä uskon jotain tietäväni).

Hejdå. Ha det bra, minun vika. Yes, mutta sinä niitit sen minkä minä kylväsin. Inget ont som inte för gott med sig.

Taas oli ruottalaisilla hyvä klisee: onhan niillä jotain hyvää; siihen tulokseen tulen koko ajan. Kunhan sen saa kontekstiinsa.

Homo Garrulus said...

joo joo